7 Şubat 2013 Perşembe

DEĞERLER & DEĞİŞİM


DEĞERLER & DEĞİŞİM

 

Etik Kurallar



Sekreter.org üyeleri pozisyonlarının temelinde güven unsurunun olduğunun bilincindedirler. Sekreterler, idari asistanlar, ofis koordinatörleri, yönetici asistanlar ve diğer idari personel sorumlu oldukları işverenler, müşteriler ve kamu yararına hareket etme konusunda etik zorunluluklar yüklenmişlerdir. Sekreter.org'un üyeleri mesleki davranışlar ile ilgili 4 standart oluşturup, mesleğin etik ideallarini somutlaştıran bu kurallar doğrultusunda hereket etmeye karar vermişlerdir:
Bunlar
  1. Bir sekreter mesleki ilişkilerinde güvenilir bir görevli olarak hareket edecek; sorumluluklarını en yeterli biçimde ve de doğrudan amiri ve kurumunun çıkarlarını gözetecek şekilde bilgi ve becerilerini icra edecektir.

    2. Bir sekreter, mesleğinin ve o mesleğin uygulayıcılarının saygınlığını, statüsünü, becerilerini ve standartlarını korumaya ve daha iyileştirmeye çalışacaktır.

    3. Bir sekreter, işinin sürekliliği, ücretlendirilmesi ve terfisi ile ilgili değerlendirme ve kararların, mesleki bilgi, beceri, tecrübe ve performansına bağlı olarak değerlendirilmesi konusunda ısrarlı olacaktır.

    4. Bir sekreter, kamu güvenliği ve refahının korunması ve geliştirilmesini en üst düzeydeki görevi olarak görecektir.

İş mektuplarına yanıt vermenin incelikleri.

Şirketinize gelen iş mektuplarını yanıtlamak zaman zaman sizin üstlendiğiniz bir görev olabilir. Ancak, gelen mektuplara zamanında ya da gerektiği gibi cevap verilmemesi önemli bir prestij kaybına yol açabilir. Çünkü mektup yazmak da görgü kuralları gibi karşı tarafla olan iletişiminizde önemli bir rol oynar. İşte iş mektuplarına yanıt verirken size yardımcı olabilecek bir kaç ipucu…
İş mektuplarına yanıt verirken …
  1. Gelen yazılara mutlaka en kısa sürede (en fazla 5 gün içinde) yanıt verilmelidir.
    2. Eğer yanıt bir sebeple gecikiyor olsa bile, en azından mektubun elinize geçtiğine dair kısa bir not karşı tarafa iletilmelidir.
    3. Gönderilen mektubun içerdiği konulara aynı sıra ile yanıt verilmelidir.
    4. Verilen yanıtlarda dürüst olunmalıdır.

Anlaşmazlıklar sözkonusu ise;
  1. En uygun kişiye, konuyu açık bir biçimde belirtmelisiniz.
    2. Destekleyici, kanıtlayıcı tüm bilgileri sunmalı, gerekli olduğu durumlarda daha da detay bilgi verilebileceği söylenmelidir. (Tabi öncelikle bu bilgilere sahip olmalı, sonra karşı taraf suçlanmalıdır.)
    3. Anlaşmazlık konusunun giderilmesi için belirli bir süre verilmelidir.
    4. İrtibat kurduğunuz kişi konuyu çözümleyemiyorsa, ilgili birimin ya da kuruluşun en üst düzey yetkilisine konu iletilmelidir.
    5. Tam tersi, problem sizden kaynaklı ise; sözkonusu problem üst konumdaki iş arkadaşlarınıza iletilmelidir.
    6. Göndereceğiniz tüm yanıt mektupları, taslak halindeyken yönetici ile paylaşılmalıdır.
    7. Yazıda duygular yansıtılmayıp, sadece verilere ve olaya dayalı bir üslup kullanılmalıdır.
    8. Sabırlı ve nazik olunmalıdır.

21. Yüzyılın Sekreteri Nasıl Olmalı


İşverenlerin idari personellerinden asıl beklentileri...
1. Yeni ve şekillenmekte olan teknoloji becerisine sahip olma. Bu, Internet, Intranetler, e-posta ve online hizmetlerin yanında geniş bir çeşitlilikteki PC yazılımlarını içerir.
2. Özerk hareket etme. Bu, patronlarla daha az doğrudan yüzyüze çalışma ve müşteriler ile dahili bölümlerle daha fazla birlikte olma anlamını taşır. Bağımsız karar verebilir ve çalışma ile programınızı ayarlayabilir duruma gelin.
3. Geleneksel sekreter anlayışının ötesinde daha geniş beceriler sunun. Muhasebe, görüşme yapma, işe alma ve eğitim verme ile iş yapılan harici şirketlerle ortak faaliyetleri koordine etme gibi alanlarda beceri sergileyerek çalıştığınız yere daha büyük değer katın.
4. Güçlü kişilerarası beceriler sergileyin. Bunlar, etkin dinleme, iyi yazma, sağlam görüşme yapma ve sözlü iletişim becerileridir.
Günümüzde ileri eğitim sonucu gelişen beceriler
  1. Bilgisayar networklerinin yönetimi
    2. Büro yazılımlarını güncelleştirme ve tavsiye etme
    3. Yazılım eğitimi (diğer personelin eğitiminin yöntemlerini de içerir)
    4. Büroyu yönetme
    5. Sicil, data işleme veya kelime işleme/masaüstü yayıncılığı gibi merkezileşmiş dairelerin yönetimi
    6. İşletme sunumlarında multimedya kullanımı
    7. Toplantı planlaması (yolculuk düzenleme, otel görüşmeleri, konuşmacılar, ulaştırma vb.)
    8. Bir Web sitesinin yönetimi (bilgiyi güncelleme, mesajları yönlendirme)
    9. Dışarıya iş yapan şirketlerle bağlantı (personel sağlama ve muhasebe şirketleri, dağıtım/posta kanalları)

İşvereninizin Gözünde Değerinizi Artırmanın Yolları
ABD'de 1998 yılında yayınlanan bir makaleye göre, aşağıdaki ipuçları sekreter ve diğer idari personelin ilerlemesini sağlayabilir:
1. Farklı konularda eğitim alın. Beceri alanınızdaki, dairenizde ve bölümünüzdeki diğer iş fonksiyonları hakkında olabildiğince fazlasını öğrenin. Ne kadar fazlasını bilirseniz, şirketinizdeki değeriniz o kadar artar.
2. Mevcut eğitim fırsatlarını kullanın ve yenilerini bulun. Şirketinizin sunduğu eğitim toplantılarına katılın veya bunları bağımsız olarak takip edin. Öğrenmeyi bırakmayın. Bir sünger gibi olun ve işle ilgili olabildiğince fazlasını öğrenin.
3. Esnek olun. Çıtayı yükseltin ve işler hareketlendiğinde kendinizi akıntıya bırakın. Patronunuza bir takım oyuncusu olduğunuzu ve daha fazla sorumluluk almaya istekli olduğunuzu gösterin.
4. Sonuç elde edin. Nihai tarihlere bağlı kalın ve her zaman kendiniz açısından hedefler belirleyip bunlara ulaşın.
5. İnisiyatifi elde tutun. Bir şeyi yapmanızın istenmesini beklemeyin. Patronunuzun bir adım ilerisinde durun.
6. Kendinizin yöneticisi olun. Birinin elinizden tutmasını beklemeyin, akıllı ve olgun davranın. Patronunuz bağımsız çalışabileceğinizi bilsin.
7. Yenilenin. İşinizi yapmanın yeni, daha etkin yollarını ortaya çıkarın. Büroda işlerin daha iyi yürümesi için yardım, düşünce ve öneri sunun.
Sıradan Çalışandan Olağanüstü Farklılık Yaratan Profesyonel Sekretere
  1. Sadece size bir şey getirebileceğini düşündüğünüzde değil daima kapasitenizin % 100'ünü verin. Bu, üstün performansın oluşmasına yol açar.
    2. İlk düşüncenizin "işin çok fazla olduğu" şeklini taşımasına izin vermeyin. Bunu daha küçük, yapılabilir parçalara bölün veya buna farklı bir biçimde hücum edin ki, bildik bir şeyi alışık olmadığınız bir biçimde yapıyor ve bunu yeni bir iş haline getiriyor olun.
    3. Elinizden gelenin en iyisini yapmadan üst konumdaki şefinize/yöneticinize kendinizi bağlamayın. Önce kendiniz için çalışın. Tatmin etmeniz gereken kendinizdir!
    4. Her gün yeni bir şey öğrenin. Bu birlikte çalıştığınız kişilerden, gazetelerden, eğitim programlarından ve TV'den gelebilir. Fakat bununla kendi bilgi tabanınızı büyütmeyi ve düşüncelerinizi geliştirmeyi sürdürün... Bu sınırlarınızı genişletecektir.
    5. Zaman karşısında kendinizle yarışın. Düzenli olarak yaptığınız işlerde dakika, Türk Lirası ve zorluk tasarrufu yaparak sürekli etkinliğinizi arttırın.
    6. Kendiniz için sürekli yeni hedefler belirleyin. Her ay kendiniz için ruhsal, fiziksel, zihinsel ve duygusal hedefler belirleyerek bunu gerçekleştirmek için çalışın.
    7. Çevrenize bakın ve en fazla saygı duyduğunuz kişiyi belirleyin. Onlarla zaman geçirin ve size öğretebilecekleri her şeyi öğrenin.
    8. Olumsuz insanlardan vebalıymışlar gibi kaçının. Sahip oldukları bulaşıcıdır ... ve tedavisi güçtür.
    9. Değer yargılarınızı ve çizgiyi nereye çektiğinizi belirleyin. Kendinizi, karşınıza çıkan her durumu tartmak zorunda bırakmayın. Bu, kendinize karşı dürüst olmanızı kolaylaştırır.
    10. Açık fikirli olun. Dün doğru olduğunu düşündüğünüz bugün doğru olmayabilir... bunun tersi de geçerlidir. Kendinizi genç ve günceli yakalar halde tutmaya yönelik kararları almak için yeni bilgilere yeni bir ışık altında bakmaya istekli olun.

21. Yüzyılda İnsan Kaynakları


Rıdvan Yirmibeşoğlu sekreterlere sitemiz aracılığı ile hem iş görüşmeleri sırasında hem de kariyerleri boyunca uygulamaları gereken hayati ipuçları veriyor.

Sabancı Holding, İnsan Kaynakları Daire Başkanı Rıdvan Yirmibeşoğlu, Holdingin sekreter alımında uyguladığı süreçleri, sekreter seçiminde aradıkları özellikleri ve sekreterlere açtıkları yeni kariyer yollarını anlatıyor. Sabancı Holding AŞ'de bulunan 25-30 civarındaki sekreterin tamamının internete bağlı olduklarını belirterek "Sekreter.org"un kuruluşunun sektörde önemli bir eksikliği gidereceğine inandığını söylüyor.
Sabancı Holding bünyesine bir sekreter istihdam edeceğiniz zaman, ne tür işe alma süreçleri kullanıyorsunuz?
Biz bir kişiyi işe alırken o kişinin özelliklerini iki ana gruba ayırıyoruz ve bu konulardaki düzeyine bakıyoruz. Önce yabancı dil, ofis içi araçların kullanımı gibi teknik becerilerini değerlendiriyoruz. Kişinin performanısının değerlendirilmesi içinse yetkinliğini ölçüyoruz. Üçüncü bir testimiz ise kişinin profilini ortaya koyan ve Psikometrik adını verdiğimiz bir analiz yöntemi.
Peki bu iki testten hangisi sizin için daha önemli ? İşe alım sırasında hangisi daha ağırlık kazanıyor ?
Yetkinlik daha ön planda. Örneğin bir kişiyi düzen yaratma ya da karşısındakini anlama konusunda eğitmek çok zordur. Ama her iki grupta da sonradan kazanılması zor özelliklerin yanısıra daha sonra telafi edilebilecek, öğrenilebilecek özellikler de var. Hiçkimseyi Power Point bilmiyor diye işe almamazlık yapmayız ama örneğin yabancı dil bilmiyorsa bu önemli bir teknik eksiklikltir.
Ya Psikometrik Analiz ? Bu kişilerin hangi özelliklerini değerlendirmenize yarıyor?
Bu test kişinin davranışsal özelliklerini öğrenmemizi sağlıyor. Bazı yetkinliklerini de burada test etmemiz mümkün oluyor.
Örnek verebilirmisiniz?
Örneğin bazı kişilere bir görev verirsiniz. Bu kişinin özelliği verilen işi en kısa sürede yapmaktır. İsterseniz siz ona bir hafta sure verin o mümkün olduğunca erken bitiricektir elindekini. Bazı kişiler ise yapacakları işin zamanını kendileri ayarlamak isterler. Bu mesela iyi bir sekretede olmaması gereken bir özelliktir. Bu testle bu tarz davranışsal özelliklerin ortaya çıkması mümkündür.
Sizin iş yapma biçiminiz hangisine uyuyor?
Ben biraz ikinci tipe uyuyorum galiba. Sekreter olsaydım bu benim lehime bir durum olmazdı.
Bir sekreterin olmazsa olmaz özelliği nedir sizce?
Bir sekreterde mutlaka bulunması gereken özellik hizmet etmesini sevmesidir. Çünkü sekreterin bir şirketteki asıl varlık nedeni bu. Bir şirket içerisinde satış, pazarlama gibi bir çok ayrı fonksiyon vardır. Sekreterlik işi ise şirket içerisindeki bu fonksiyonların en iyi şekilde yerine getirilmesi için destek sağlamaktır.
Sekreterlerde gözlemlediğiniz en büyük eksiklik ne olabilir?
En büyük eksikliğin karşı tarafı anlama yönündeki çaba eksikliği olduğunu söyleyebilirim. Bir sekreter, karşı tarafın yani yöneticilerinin ve birlikte çalıştığı insanların kendisinden neler bekleyebiyleceği konusunda kafa yormalı. Sürekli kendini bu konuda geliştirmeli. Şirketler nasıl ki daha çok müşteri odaklı hale geliyorsa. Sekreterler de müşterileri olarak görmeleri gereken yöneticilerini daha iyi anlamanın , daha iyi hizmet vermenin yollarını aramalı.
Sabancı Holding bünyesindeki sekreterler için nasıl bir mesleki gelişim olanağı sağlanıyor?
Birincisi Sabancı Holding bünyesindeki tüm sekreterler hem kurum içerisindeki iletişim gibi çeşitli eğitimlere dahil ediliyorlar. Aynı zamanda kurum dışındaki mesleki kurslara da katılma imkanı tanıyoruz.
Bir sekreterin kurum içerisinde başka bir pozisyona kayması mümkün mü?
Kesinlikle mümkün. Bizim bünyemizde bulunan ve üniversite mezunu olan arkadaºlara kurum içerisinde başka pozisyonlara geçme olanağı sağlıyoruz.
Bir sekreter pozisyon değiştirmek isterse kurum içeri sinde hangi alanlara kayabiliyor?
Bu o kişinin yeteneğine ve en önemlisi eğitimine göre değişiyor. Örneğin Sabancı Holding Personel Uzmanı arkadaşımız eskiden bünyemizde sekreter olarak istihdam ediliyordu.

Röportaj: Alev Belviranlı

21. Yüzyılın Sekreteri Nasıl Olmalı


İşverenlerin idari personellerinden asıl beklentileri...
1. Yeni ve şekillenmekte olan teknoloji becerisine sahip olma. Bu, Internet, Intranetler, e-posta ve online hizmetlerin yanında geniş bir çeşitlilikteki PC yazılımlarını içerir.
2. Özerk hareket etme. Bu, patronlarla daha az doğrudan yüzyüze çalışma ve müşteriler ile dahili bölümlerle daha fazla birlikte olma anlamını taşır. Bağımsız karar verebilir ve çalışma ile programınızı ayarlayabilir duruma gelin.
3. Geleneksel sekreter anlayışının ötesinde daha geniş beceriler sunun. Muhasebe, görüşme yapma, işe alma ve eğitim verme ile iş yapılan harici şirketlerle ortak faaliyetleri koordine etme gibi alanlarda beceri sergileyerek çalıştığınız yere daha büyük değer katın.
4. Güçlü kişilerarası beceriler sergileyin. Bunlar, etkin dinleme, iyi yazma, sağlam görüşme yapma ve sözlü iletişim becerileridir.
Günümüzde ileri eğitim sonucu gelişen beceriler
1. Bilgisayar networklerinin yönetimi
2. Büro yazılımlarını güncelleştirme ve tavsiye etme
3. Yazılım eğitimi (diğer personelin eğitiminin yöntemlerini de içerir)
4. Büroyu yönetme
5. Sicil, data işleme veya kelime işleme/masaüstü yayıncılığı gibi merkezileşmiş dairelerin yönetimi
6. İşletme sunumlarında multimedya kullanımı
7. Toplantı planlaması (yolculuk düzenleme, otel görüşmeleri, konuşmacılar, ulaştırma vb.)
8. Bir Web sitesinin yönetimi (bilgiyi güncelleme, mesajları yönlendirme)
9. Dışarıya iş yapan şirketlerle bağlantı (personel sağlama ve muhasebe şirketleri, dağıtım/posta kanalları)
İşvereninizin Gözünde Değerinizi Artırmanın Yolları
ABD'de 1998 yılında yayınlanan bir makaleye göre, aşağıdaki ipuçları sekreter ve diğer idari personelin ilerlemesini sağlayabilir:
1. Farklı konularda eğitim alın. Beceri alanınızdaki, dairenizde ve bölümünüzdeki diğer iş fonksiyonları hakkında olabildiğince fazlasını öğrenin. Ne kadar fazlasını bilirseniz, şirketinizdeki değeriniz o kadar artar.
2. Mevcut eğitim fırsatlarını kullanın ve yenilerini bulun. Şirketinizin sunduğu eğitim toplantılarına katılın veya bunları bağımsız olarak takip edin. Öğrenmeyi bırakmayın. Bir sünger gibi olun ve işle ilgili olabildiğince fazlasını öğrenin.
3. Esnek olun. Çıtayı yükseltin ve işler hareketlendiğinde kendinizi akıntıya bırakın. Patronunuza bir takım oyuncusu olduğunuzu ve daha fazla sorumluluk almaya istekli olduğunuzu gösterin.
4. Sonuç elde edin. Nihai tarihlere bağlı kalın ve her zaman kendiniz açısından hedefler belirleyip bunlara ulaşın.
5. İnisiyatifi elde tutun. Bir şeyi yapmanızın istenmesini beklemeyin. Patronunuzun bir adım ilerisinde durun.
6. Kendinizin yöneticisi olun. Birinin elinizden tutmasını beklemeyin, akıllı ve olgun davranın. Patronunuz bağımsız çalışabileceğinizi bilsin.
7. Yenilenin. İşinizi yapmanın yeni, daha etkin yollarını ortaya çıkarın. Büroda işlerin daha iyi yürümesi için yardım, düşünce ve öneri sunun.
Sıradan Çalışandan Olağanüstü Farklılık Yaratan Profesyonel Sekretere
  1. Sadece size bir şey getirebileceğini düşündüğünüzde değil daima kapasitenizin % 100'ünü verin. Bu, üstün performansın oluşmasına yol açar.
    2. İlk düşüncenizin "işin çok fazla olduğu" şeklini taşımasına izin vermeyin. Bunu daha küçük, yapılabilir parçalara bölün veya buna farklı bir biçimde hücum edin ki, bildik bir şeyi alışık olmadığınız bir biçimde yapıyor ve bunu yeni bir iş haline getiriyor olun.
    3. Elinizden gelenin en iyisini yapmadan üst konumdaki şefinize/yöneticinize kendinizi bağlamayın. Önce kendiniz için çalışın. Tatmin etmeniz gereken kendinizdir!
    4. Her gün yeni bir şey öğrenin. Bu birlikte çalıştığınız kişilerden, gazetelerden, eğitim programlarından ve TV'den gelebilir. Fakat bununla kendi bilgi tabanınızı büyütmeyi ve düşüncelerinizi geliştirmeyi sürdürün... Bu sınırlarınızı genişletecektir.
    5. Zaman karşısında kendinizle yarışın. Düzenli olarak yaptığınız işlerde dakika, Türk Lirası ve zorluk tasarrufu yaparak sürekli etkinliğinizi arttırın.
    6. Kendiniz için sürekli yeni hedefler belirleyin. Her ay kendiniz için ruhsal, fiziksel, zihinsel ve duygusal hedefler belirleyerek bunu gerçekleştirmek için çalışın.
    7. Çevrenize bakın ve en fazla saygı duyduğunuz kişiyi belirleyin. Onlarla zaman geçirin ve size öğretebilecekleri her şeyi öğrenin.
    8. Olumsuz insanlardan vebalıymışlar gibi kaçının. Sahip oldukları bulaşıcıdır ... ve tedavisi güçtür.
    9. Değer yargılarınızı ve çizgiyi nereye çektiğinizi belirleyin. Kendinizi, karşınıza çıkan her durumu tartmak zorunda bırakmayın. Bu, kendinize karşı dürüst olmanızı kolaylaştırır.
    10. Açık fikirli olun. Dün doğru olduğunu düşündüğünüz bugün doğru olmayabilir... bunun tersi de geçerlidir. Kendinizi genç ve günceli yakalar halde tutmaya yönelik kararları almak için yeni bilgilere yeni bir ışık altında bakmaya istekli olun.

21. Yüzyılda İnsan Kaynakları


Rıdvan Yirmibeşoğlu sekreterlere sitemiz aracılığı ile hem iş görüşmeleri sırasında hem de kariyerleri boyunca uygulamaları gereken hayati ipuçları veriyor.

Sabancı Holding, İnsan Kaynakları Daire Başkanı Rıdvan Yirmibeşoğlu, Holdingin sekreter alımında uyguladığı süreçleri, sekreter seçiminde aradıkları özellikleri ve sekreterlere açtıkları yeni kariyer yollarını anlatıyor. Sabancı Holding AŞ'de bulunan 25-30 civarındaki sekreterin tamamının internete bağlı olduklarını belirterek "Sekreter.org"un kuruluşunun sektörde önemli bir eksikliği gidereceğine inandığını söylüyor.
Sabancı Holding bünyesine bir sekreter istihdam edeceğiniz zaman, ne tür işe alma süreçleri kullanıyorsunuz?
Biz bir kişiyi işe alırken o kişinin özelliklerini iki ana gruba ayırıyoruz ve bu konulardaki düzeyine bakıyoruz. Önce yabancı dil, ofis içi araçların kullanımı gibi teknik becerilerini değerlendiriyoruz. Kişinin performanısının değerlendirilmesi içinse yetkinliğini ölçüyoruz. Üçüncü bir testimiz ise kişinin profilini ortaya koyan ve Psikometrik adını verdiğimiz bir analiz yöntemi.
Peki bu iki testten hangisi sizin için daha önemli ? İşe alım sırasında hangisi daha ağırlık kazanıyor ?
Yetkinlik daha ön planda. Örneğin bir kişiyi düzen yaratma ya da karşısındakini anlama konusunda eğitmek çok zordur. Ama her iki grupta da sonradan kazanılması zor özelliklerin yanısıra daha sonra telafi edilebilecek, öğrenilebilecek özellikler de var. Hiçkimseyi Power Point bilmiyor diye işe almamazlık yapmayız ama örneğin yabancı dil bilmiyorsa bu önemli bir teknik eksiklikltir.
Ya Psikometrik Analiz ? Bu kişilerin hangi özelliklerini değerlendirmenize yarıyor?
Bu test kişinin davranışsal özelliklerini öğrenmemizi sağlıyor. Bazı yetkinliklerini de burada test etmemiz mümkün oluyor.
Örnek verebilirmisiniz?
Örneğin bazı kişilere bir görev verirsiniz. Bu kişinin özelliği verilen işi en kısa sürede yapmaktır. İsterseniz siz ona bir hafta sure verin o mümkün olduğunca erken bitiricektir elindekini. Bazı kişiler ise yapacakları işin zamanını kendileri ayarlamak isterler. Bu mesela iyi bir sekretede olmaması gereken bir özelliktir. Bu testle bu tarz davranışsal özelliklerin ortaya çıkması mümkündür.
Sizin iş yapma biçiminiz hangisine uyuyor?
Ben biraz ikinci tipe uyuyorum galiba. Sekreter olsaydım bu benim lehime bir durum olmazdı.
Bir sekreterin olmazsa olmaz özelliği nedir sizce?
Bir sekreterde mutlaka bulunması gereken özellik hizmet etmesini sevmesidir. Çünkü sekreterin bir şirketteki asıl varlık nedeni bu. Bir şirket içerisinde satış, pazarlama gibi bir çok ayrı fonksiyon vardır. Sekreterlik işi ise şirket içerisindeki bu fonksiyonların en iyi şekilde yerine getirilmesi için destek sağlamaktır.
Sekreterlerde gözlemlediğiniz en büyük eksiklik ne olabilir?
En büyük eksikliğin karşı tarafı anlama yönündeki çaba eksikliği olduğunu söyleyebilirim. Bir sekreter, karşı tarafın yani yöneticilerinin ve birlikte çalıştığı insanların kendisinden neler bekleyebiyleceği konusunda kafa yormalı. Sürekli kendini bu konuda geliştirmeli. Şirketler nasıl ki daha çok müşteri odaklı hale geliyorsa. Sekreterler de müşterileri olarak görmeleri gereken yöneticilerini daha iyi anlamanın , daha iyi hizmet vermenin yollarını aramalı.
Sabancı Holding bünyesindeki sekreterler için nasıl bir mesleki gelişim olanağı sağlanıyor?
Birincisi Sabancı Holding bünyesindeki tüm sekreterler hem kurum içerisindeki iletişim gibi çeşitli eğitimlere dahil ediliyorlar. Aynı zamanda kurum dışındaki mesleki kurslara da katılma imkanı tanıyoruz.
Bir sekreterin kurum içerisinde başka bir pozisyona kayması mümkün mü?
Kesinlikle mümkün. Bizim bünyemizde bulunan ve üniversite mezunu olan arkadaºlara kurum içerisinde başka pozisyonlara geçme olanağı sağlıyoruz.
Bir sekreter pozisyon değiştirmek isterse kurum içeri sinde hangi alanlara kayabiliyor?
Bu o kişinin yeteneğine ve en önemlisi eğitimine göre değişiyor. Örneğin Sabancı Holding Personel Uzmanı arkadaşımız eskiden bünyemizde sekreter olarak istihdam ediliyordu.

Röportaj: Alev Belviranlı


Anket: İş Yerinize Ne Kadar Bağlısınız?

ABD'de yapılan bir araştırma ile, yaratıcı çalışanları işyerlerine bağlayan nedenlerle ilgili 12 soru belirlendi.
Sekreter.org üyelerimiz eğer siz de bu sorulara "evet" yanıtı veriyorsanız, iş yerine duygusal zekanızla bağlı yaratıcı birisiniz demektir. "Hayır"larınız daha fazlaysa, sizi orada tutan fazla neden bulunmuyor. Memur mantığıyla çalışıyorsanız ya da işiniz rutinse, bu sorular sizi ilgilendirmeyecektir.

Şimdi kendinizi sınayın:
  1. Benden iş yerinde neler beklendiğini biliyor muyum?
    2. İşimi gereğince yerine getirmem için ihtiyaç duyduğum malzeme ve cihazlara sahip miyim?
    3. İşte her gün, en iyi yaptığımı yapma fırsatım oluyor mu?
    4. Son yedi gün içinde iyi çalıştığım için dikkat çektim mi ya da övgü aldım mı?
    5. Yöneticim veya işteki biri beni insan olarak dikkate alıyor mu?
    6. İşte gelişmemi teşvik eden biri var mı?
    7. İşte görüşlerim dikkate alınıyor mu?
    8. Şirketimin misyonu, çalışmamın önemli olduğunu düşündürüyor mu?
    9. Birlikte çalıştığım kişiler, işin niteliğine önem veriyor mu?
    10. Bir "en iyi arkadaşım" var mı?
    11. Son altı ayda, işyerinde biri ile durumumu değerlendirdim mi?
    12. İşte, öğrenme ve ilerleme fırsatlarını buluyor muyum?

Ofis Yönetimi Nereye Gidiyor?

Teknolojik ilerlemenin ofis yönetimi üzerindeki etkilerinden biri, ofis personelinin yönetici, yöneticilerin de ofis personeli kimliğini kazanması. Yeni olanakların kullanılmasına dayanan günümüz dengesinin, iş hayatının gereklerine göre yeniden belirlenmesi gerekiyor
Ama önce nereye gittiğimize bir bakalım:
  1. Yöneticiler, kendi e-posta ve ses postaları ile ilgileniyor. Kendileri artan miktarda zaman kaybederken, sekreterler patronlarının programlarının, yazışmalarının izini kaybediyorlar.

    2. Sekreterler, yolculuk planlamasından araştırmaya, başvuru kaynaklarını kullanmadan bazı satın alma işlemlerine kadar çeşitli konularda Internete geçilmesine bağlı olarak bu ortamı daha çok kullanıyor. Web tasarımına ve güncellemesine giriyorlar; sekreter sıfatlarını yitiriyorlar ama yeni sıfatları da henüz belirlenmiş değil.

    3. Yöneticiler, sekreterlerini devreden çıkararak e-posta ile kendi yazışmalarını gerçekleştiriyor. Sekreterin işi azalıyor ama yöneticinin bir yazışmanın kopyasına gerek duyduğunda sekreterin devre dışı kaldığı bir ortamda bu önemli yazışmanın kaybolması da mümkün.

    4. Sekreterler, bilgisayar ortamında son şekli veren kişiler oluyor. Grafik ve tablo ekleyen, sayfa boşluklarını ayarlayan sekreterler, bilgisayar uygulamalarının asıl kullanıcıları durumundalar ve yöneticilerini eğitiyorlar.

    5. Sekreterler, şirket dışındaki bilgisayarları sayesinde yöneticileri ile 24 saat bağlantı kurabiliyor. Şirketin verilerinin sızması tehlikesinin yarattığı kaygıya karşın, 24 saatlik bağlantı daha fazla benimsenen bir uygulama.

    6. Şirketin her yerindeki kişiler artık bilgiye ulaşabiliyor ve bilgi ile ne yapıldığı asıl önemli konu haline geliyor. Bilginin yaratıcı bir şekilde kullanımı, hem yöneticilerin hem de sekreterlerin önceliğini oluşturuyor.

Nasıl Bir Yönetici ile Çalışmalı?


Müdürünüzü Seçin. Genç mi? Yaşlı mı?

Gençler :
Hisse senetlerinin değerinin yükseldiği dönemlerde, küçük ve orta büyüklükteki şirketlerde çalışıp sıkça yer değiştiren 25 ile 35 yaşları arasındaki üst düzey yöneticiler, başarının anahtarını ellerinde tutuyor. Bunların tipik özelliğini, herkesi harekete geçiren "dinamik" çalışma tarzları ve maliyetleri düşürme konusundaki ısrarları oluşturuyor.

Böyle bir yönetici ile çalışan arkadaşlar forum kısmında bunun avantaj ve dezavantajlarını tartışalım.
Yaşlılar:
Şirketlerin mallarına talebin azaldığı ve sadece en kaliteli ürünlerin alıcı bulabildiği dönemlerin gözde yöneticileri ise yaşlı müdürler. Daralan pazarın yarattığı sıkıntılı koşullarda, üst yönetim ekibini bir arada tutacak olgunluk ve bilgeliğe sahip olan bu kişiler, tatsız noktaları hissedarlarla tartışma ve kimseyi gücendirmeden kararlara ulaşma yeteneğine sahipler.

Bu tip yönetici ile çalışan arkadaşlar forum kısmında yine bu konuyu gündeme getirelim.


İdeal Kadro:
En iyi liderleri, duruma uygun düşecek biçimde tarzlarını değiştirebilenler oluşturuyor. Bir yönetici grubunun genç ve yaşlı üyelerden oluşması, bunların arasındaki farklılıkların yarattığı çözüm çeşitliliğine bağlı olarak gruba fayda sağlayabiliyor.

Her zaman en ideal kadroyu oluşturmak zor olacağından merak ediyoruz acaba biz ofis çalışanlarının bu ideal kadronun oluşmasında katkısı ne olabilir. Buyrun foruma tartışalım.

Sekreterin Tanımı


Başlangıçta "secret-sır" sözcüğünün ağırlıklı anlamını belirlediği sekreter sözcüğünün günümüzdeki yaygın kullanımı, "yazıları kaleme alan" veya "dikte edilenleri yazan" kişi şeklinde.
21.yüzyıldaki sekreter tanımı ise, "ofis becerileri konusunda uzmanlık sahibi, doğrudan denetleme yetkisi olmadan sorumluluk alabilecek, inisiyatif kullanan ve yargıya varan ve kendisine tanınmış yetki sınırları içinde karar verebilen kişi" olarak anlaşılmakta.

SEKRETERLİĞİN TARİHİ


Sekreterlik, gizli konuların paylaşılabileceği ve emanet edilebileceği birisine ihtiyaçtan gelişmiş bir meslek. İlk olarak ne zaman ortaya çıktığının bilinmemesine karşın imparatorluğa dönüşmesinden önce Roma'da sekreterlerin bulunduğu biliniyor. Bunlar genellikle dikte edileni yazan katip ve güvenilir danışman niteliğini taşıyorlar.

Erkekler, 1880'lerin sonuna kadar sekreterlik alanına egemen olmayı sürdürürken, sınai üretimin gelişmesiyle sekreterlik alanına giren kadınlar, toplama ve hesap makineleri, telefon ve daktilo gibi yeni teknolojileri kullanan ürünlere ayak uydurarak bu alana yerleşiyor.

1930'larda erkek sekreterlerin sayısı azalırken, büro işgücünde kadınlar egemen oluyor.

Günümüzde (yönetici asistanı, ofis koordinatörü, yönetici sekreter, büro müdürü vb. olarak da adlandırılan) sekreterler, çağdaş işyerlerinde hayati önemdeki "bilgi yönetimi" işlevlerini gerçekleştirmek için bilgisayar, Internet ve diğer ileri büro teknolojilerini kullanmakta.



'Zor yönetici' ile nasıl çalışılır?

Zor yönetici ile çalışmak zorunda kalmayan sekreter neredeyse yok gibidir. Günümüzün hızla büyüyen şirketlerinde yöneticilerin terfi ve yer değiştirmelerinin artması, zorluğu, yönetici-sekreter uyumu sorunu olarak ortaya çıkarıyor. Bunu aşmak için belirli bir reçete yok ancak bazı ipuçları yarar sağlayabilir.

Her sekreterin anı defterinde, en az bir zorlu yöneticiye rastlamak kaçınılmaz. Günümüzün ekonomik ortamında yaşanan değişim ile birlikte, bu anının ayrıntıları sıklıkla, yöneticinin değişmesinin ardından yaşanan uyum sorunun öyküsü olarak ortaya çıkıyor. Şirketlerin hızla genişlemek zorunda olmasının terfilere ve yönetici kaydırmalara hız kazandırması, bu öykülerin sayısını artırıyor.

“Her yöneticinin yoğurt yiyişi ayrı olunca” da, böyle bir değişimin sancılarına dayanılması ve bir çıkar yol bulunmasının deneyimleri daha büyük değer kazanıyor. Yine bu yoğurt yiyişin farklılığı nedeniyle belirli bir reçete doğrultusunda çözüm bulmak mümkün değil. Ama bazı ipuçları bulunuyor.

Hemen harekete geçin: Zor yönetici ile aranızdaki gerilimi ortadan kaldırmak için anında harekete geçin. Aranızdaki gerilim, yaptığınız işin kalitesini, işten tatmin duygunuzu ve iş güvencenizi tehdit edecektir. Onu değiştirmek yerine iletişim tarzınızı değiştirmeye çalışın. Çalışma arkadaşlarınız ile ilişkilerini gözlemleyerek bir çıkar yol arayın.

Yöneticiniz ile performansınızı değerlendirin: Yöneticiniz ile bir toplantı yaparak performansınız konusundaki görüşünü alın. Bu görüş olumlu ise, rahatsızlıklarınızı diplomatik bir üslupla ve profesyonelce dile getirin. İyi bir iş ilişkisi ve daha iyi iletişim talebinizi ifade edin.

Gerilimi azaltmak için esprili yaklaşın: Yöneticiniz ile aranızda oluşabilecek gerilimi ortadan kaldırmak için esprili bir üsluptan faydalanın. Bunu yaparken, mizahın temeli olan ayrıntıları yakalama konusunda hassas olun. Yöneticinizin hangi alanda en olumlu tepkiyi verdiğini bilmek, size önemli bir koz sağlayacaktır.

Bütün bunları ve kendi yöntemlerinizi denediğiniz halde sonuç alamıyorsanız, şirket içindeki bir diğer göreve veya bir diğer şirkete geçmeyi değerlendirin.



Yaptığınız iş dikkat çeksin - işinizi pazarlayın


Yapılan işin takdir edilmesi, çalışanlar açısından önemli bir motivasyon kaynağı. Bu, ofis çalışanları için de farklı değil. Ancak genellikle, takdir edilmenin sıklığı tartışma konusu oluyor. “Her hareketin göze batması” beklentisinin ofis ortamında yaratabileceği gerilimden kaçınırken, bu konuda profesyonel ilişki kurmanın yollarını siz sekreterlerle paylaşmak istiyoruz.

Haftalık raporlar tutun: Ne kadar yüksek tempoda çalışıyor olursanız olun, yaptığınız işleri haftalık olarak kaydedin. Unutmayın ki, sizin takip edemediğiniz işlerin yöneticiniz tarafından akılda tutulması çok daha zor olacaktır. Başarı derecenizi belirlemek için, her projenin durumunu da not düşün.

Yöneticinizi bilgilendirin: Önemli projeleri değerlendirmek için yöneticinizle değerlendirme toplantıları yapın. Bu toplantılarda durumu belirlemenin yanında sorunları ortaya koymaktan da geri durmayın. Ancak bu da yeterli değil: en az birkaç çözüm önerisi getirin.

İşe ek zaman ayırın: İş yerinde dikkat çekmek için, önemli projelerin gerçekleştirilmesine ek zaman ayırın. Ofiste gecelemeye vardırmamak koşuluyla sergileyeceğiniz bu tavır, takım oyuncusu kimliğinizin ve işe verdiğiniz önemin anlaşılmasını sağlar.

Daha fazla sorumluluk isteyin: Ek iş üstlenerek çalıştığınız kuruma katkıda bulunmanız, olumlu bir etki yaratacaktır. Kendi işlerinizi aksatmadan, küçük görevleri zamanında tamamlamaya çalışarak işe başlayın.

İşi zamanında yapın: İşinizin yüksek nitelikli olması ve zamanında yapılması önem taşır. Ne kadar çok çalışırsanız çalışın, zamanında yetişmeyen işleriniz, önceliklerinizi belirleyemediğiniz değerlendirmesine yol açabilir.

Katkınızı kurumsal hedeflerle birleştirin: Kişisel çalışmalarınızı, şirketinizin kurumsal hedefleri aynı doğrultuda yönlendirin. Katkınızın şirket başarısı ile bağlantısını ortaya koyacak böyle bir yaklaşım, bir çok başarılı profesyonelin izlediği yol ile de paralellik gösterir.

Başaranları örnek alın: Sizden önceki dikkat çekici meslektaşlarınızın yaptıklarını da birer başarı öyküsü olarak ele alın. Onlardan öğreneceğiniz çok şey vardır.

Bütün bunları yaparken insanların gözüne girmeye ancak kendilerine batmamaya özen gösterin.


Diyet

Bu aralar hepimiz yeni kıyafetlere bakarken, pembeleri, turuncuları, yeşilleri seyrederken, birtaraftan da üstümüzdeki kiloları düşünüyoruz. Bazımızın işi daha kolay, birtürlü gitmeyen birkaç kilosu var sadece. Bazılarımız ise sıkı bir diyete girmeli. Sürekl sizlerle birlikte yenileyeceğimiz bu sitede işe yaramış ve uygulanmış diyetleri paylaşmak istiyoruz. Tabii ki hepsi bizler için uygulaması kolay olmalı.

Masabaşı çalışanlar için yaz öncesi hızlı kilo verilebilecek birkaç alternatif:
Vejeteryen Diyet (2 gün uygulanacak 10 gün ara verilecek)
Dikkat: Hiç yağ kullanmayın ve kesinlikle başka bir besin ekleyip çıkartmayın. Salatalarda havuç, kırmızı lahana, turşu, mantar yok. Meyvelerde muz yok
Sabah:
1 Porsiyon Meyva (1 Orta Boy Elma Gibi)
Öğle:
1 porsiyon sebze yemeği, 4 yemek kaşığı diyet yoğurt, 1 tabak yeşil salata, domates, salatalık, 1 küçük bardak diyet coca-cola
Akşam:
1 porsiyon sebze yemeği, 4 yemek kaşığı diyet yoğurt, 1 tabak yeşil salata, domates, salatalık
Gece:
1 Porsiyon Meyva

Protein Diyet (2 gün uygulanacak 10 gün ara verilecek)
Sabah:
1 Porsiyon Meyva (1 Orta Boy Elma Gibi)
Öğle:
1 porsiyon tavuk veya et, 1 tabak yeşil salata, domates, salatalık
İkindi
1 porsiyon meyva
Akşam:
80 gr'lık diyet ton, veya 2 yumurtalı -1 dilim peynirli omlet, 1 tabak yeşil salata, domates, salatalık
Gece:
1 Porsiyon Meyva

Hızlı ve etkili yazı yazma (2)

Bazılarımız vardır, bilgisayarın başına geçip bir çırpıda istedikleri yazıyı yazıverir. Bazılarmız ise tabiri caizse “ince eleyip sık dokur” yani yazının başından bir türlü kalkamaz. Hem fazla vakit harcarız hem de yazının sonuna gelmeden sürekli eksik metinle çalışırız. Oysa küçük değişikliklerle hem hızlı hem de hızlı yazı yazabilirsiniz.
Önce 'taslak' halinde hazırlanmalı…
Tüm metni bir seferde hatasız olarak yazmak yerine, söylemek istediklerinizi hızlıca yazarak bunu “ilk taslak” olarak kabul etmek çok daha etkili bir yaklaşımdır. “Gözden geçirme” aşamasında, yazınızda istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz. Bu yaklaşımla elinizde tamamlanmış bir taslak metin olacak ve yapmak istediğiniz değişikliklerin metin üzerindeki etkilerini kolayca görebileceksiniz. Yazım işleminden önceki aşamaları doğru yaptıysanız, zaten yazıda değiştirecek çok fazla konu ortaya çakmayacaktır.
Yazıyı bitirmeden başka işle ilgilenmeyin…
Bir sekreter için bu mümkün olmasa da elinizden geldiğince yazım işlemini bir oturuşta bitirmeye çalışın. Böylece yazım işlemi boyunca düşüncelerinizde fazla değişiklik olmadan yazınızı bitirebilirsiniz. Yazım süresi ne kadar uzarsa, düşüncelerinizdeki değişiklikler de o kadar fazla olur. Bu da sonuçta yazıyı okuyan kişiye yansır.
Her konuda olduğu gibi yazı yazarken de termin belirleyin...
Yazılarınızı daha kısa sürede bitirmek için kendinize belirli tarih/zaman hedefi koyun. Hedeflere her zaman bağlı kalmak mümkün olmasa bile, dikkatinizi yoğunlaştırmak açısından çok faydalı olacaktır.

Kaynak: Successful Business Writing – Gordon R. Wainwright

İnsani özelliklerinizden vazgeçmeyin

Teknolojinin hızla geliştiği günümüz ortamında, sekreterlerin bu alanda kendilerini geliştirmesi büyük önem tanıyor. Ancak uzun vadede başarının sırrı için geçmişten gelen bir özelliğin kaybedilmemesi de gerekiyor: insani özellikler. İnsani özellikler ile, zor durumdaki birine yardımcı olmaktan çok daha fazlası kastediliyor. Ayrıntılarına işaret etmek gerekirse, insani özellikler sorun giderme, etik değerlere bağlılık, yeni yaklaşım ve görüşlere açık olma, ikna ile liderlik yeteneklerine sahip olma ve kendini sürekli eğitmeyi içeriyor.

Teknolojik gelişmelerin ofis ortamını dönüşüme uğrattığı tartışmasız bir olgu olmasının sizi büyülemesine izin vermeyin. Teknik becerilerin gelir düzeylerini artırıcı etkisini dikkate almamak mümkün değil. Ancak, teknolojinin hükümranlığının yarattığı ortamın diğer yüzüne de dikkat çekmek istiyoruz. Dünya genelinde ofis idari personeli için düşünce, strateji ve teknoloji üreten OfficePro dergisinin OfficeTeam ekibi, 2005 yılında meslekte kalabilmenizin anahtarı olarak, sorun çözmenin yanı sıra iletişim ve diplomasiyi de içeren insani özellikleri gösteriyor.

Bu özelliklerinizi geliştirmeniz, teknolojinin sağladığı gelişmiş iletişim olanaklarını kullanarak yapabileceğiniz şeylerin sınırını oldukça genişletecek.

Buradan hoş bir slogan üretmek mümkün: Teknolojiyi kullanırken, kendinizi e - sekreter olmaktan kurtarın. Elektronik cihazların bir parçası gibi hareket etmek yerine, onların lideri olma özelliğinize insani liderliğinizi de ekleyerek "sürünün ilerisine" geçin.

Teknoloji çağında sekreterlerin gerek duyacağı internet üzerinde arama yapma, masa üstü yayıncılığı ve web sayfası yönetimi gibi beceriler de insani özellikleri gerektiriyor. Mükemmel düzeyde olması gereken bu özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

* Görsel yetenekler
* Yargıya varma yeteneği
* İkna edicilik
* Yaratıcılık
* Organize edebilme becerisi.

Teknoloji ile insanın bir arada bulunduğu ortamda mesleki başarınız açısından gözlerinizin insani özelliklerinize kapalı olmamasında yarar var.

Kerem Özdemir


Beş tehdide önlem alın!


Yöneticinizin beklenmedik bir davranışı ile iyi başlayan bir gününüzün yerini kabusa bırakmasına rastlamışsınızdır. İnsanın doğasından kaynaklanan garip davranışlar bir kenara bırakıldığında, geriye hazırlıklı olunabilecek sorunlar kalıyor.
Merkezi San Francisco'da bulunan Executive Counterparts adlı kuruluş, yöneticilerin yardımcılarında en fazla şikayet ettikleri beş noktayı araştırmış. İdari düzeyde destek elemanı yetiştirmede uzman olan kuruluş, bu şikayetler ve çözüm önerilerini şu şekilde sıralıyor:
1. Asistan katılımcı değil.
Gelişmeleri değerlendirerek ortaya çıkabilecek aksaklıkları belirleyin ve ortaya çıkmaları durumunda bu aksaklıkların üstesinden gelebilmek için hazırlıklı olun.
2. Asistan organize değil.
Sizin kadar yöneticiniz açısından da anlaşılır ve ulaşılabilir olan bir organizasyon sistemi oluşturun.
3. Asistan yöneticisini biten projelerden haberdar etmiyor.
Tüm işler ve projelerin tamamlanışlarını yöneticinize bildirin.
4. Asistan, işlerin ve projelerin önceliklerini belirlemede sorun yaşıyor.
Yöneticinize hangi projelerin en büyük önemi taşıdıklarını ve geciktirilmeden önem verilmesini gerektirdiklerini sorun; aldığınız yanıta göre iş ve projelerin önem sırasını belirleyin.
5. Asistan, önemli noktaya işaret etmek yerine yöneticiyi ayrıntıların içinde boğuyor.
Yöneticiniz ile toplantı yaptığınızda, önce en önemli noktaları dile getirin. Bundan sonra uygun bir biçimde ayrıntılara geçin.

Ofiste kendinize yer açın!


Sekreter sitesini takip edenler, değerlerini bilmeleri ve göstermeleri yönündeki önerilerimizle karşılaşmış olmalılar. Bunu yaparken öne çıkarılmasında yarar olan özelliklere de daha önce değinmiştik. Sırada, ofis ortamında "profesyonel bir sekreter" olduğunuzun anlaşılması için, bu ortamda ortaya çıkan özel ihtiyaçları karşılama konusundaki girişkenliğinizi göstermeniz var. Profesyonel görünmeniz, profesyonel gibi hareket etmeniz ve ürünlerinizi profesyonelce ortaya koymanız, patronunuzun değerinizi anlamasını sağlayacaktır. Bunu yapmanızın yollarını aşağıda sıraladık.
Çalıştığınız şirketin uluslar arası müşterileri bulunuyor ve siz de yabancı dil biliyorsanız, çevirmen olarak çalışmayı önerin.
Yazma yeteneğiniz varsa, bölümünüzde bu yeteneğinizin kullanılabilmesinin yollarını bulmak için yaratıcılığınızı kullanın.
Araştırmacılık konusunda bilginiz ve ilginiz varsa, yeni projede bunların kullanılmasını sağlamak için kollarınızı sıvayın.
Ofisteki üstünüzün işi sayılarla ise ve sizin de muhasebecilik yetenekleriniz varsa, sayıların kontrol edilmesi ve hesaplamalara yardımcı olmayı önerin.
Masaüstü yayıncılık konusunda kendinizi yeterli görüyorsanız, şirket belgelerinin oluşturulması konusunda sorumluluk almayı önerin.
Yazılımlardan anlıyor ve yeni ileri teknoloji araçlarına kolaylıkla uyum sağlayabiliyorsanız, belki de ofiste bu konularda eğitim veren biri haline gelebilirsiniz.
Şirketiniz veri tabanını güncellemekte sorunlarla karşılaşıyorsa ve siz de veritabanı yönetimi becerilerine sahipseniz, bu konuda görev üstlenip yardımcı olmayı isteyebilirsiniz.
Grafik sanatlar, çizim veya karikatüristlik yetenekleriniz var mı? Birçok organizasyonda pazarlama ile ilgili ve diğer malzemelerin üretimi konularında size yer olabilir.

Bunlardan herhangi biri veya sizin aklınıza gelen bir iş ile ilgili olarak, "ben daha iyisini yapabilirim" diyebiliyorsanız, kendinize bir şans tanıyın ve harekete geçin.

Derleyen: Kerem Özdemir


STRES!!
Mazeretim Var Asabiyim Ben!

"24 saat bana yetmiyor. İşlerimi sürekli ertelemek zorunda kalıyorum. Bu da üzerimde müthiş bir baskı yaratıyor" diyorsanız. Stres ve Stres Yönetimi ile ilgili yazımızı dikkatli okuyun.
Stresin Tanımları

 Maddi bir nesne üzerine yaratılan baskı veya tansiyon
 Fiziki veya akıl enerjisine talep
 Bunun sonucunda ortaya çıkan çaresizlik / mutsuzluk

Stres Yönetimi

 Değerlerinizin ve inançlarınızın farkında olun
 Zamanınızı yönetin
 Pozitif olun
 Destek ve yardım almayı bilin
 Yaşam tarzınızı düzenleyin
 Relaks olmayı öğrenin

Enerji Eğrisi

 Sabahları genelde daha enerjik olmaktayız.
(Zor ve yaratıcılık gerektiren işleri sabah saatlerinde yapın.)
 Toplantı ve sosyal faaliyetler gibi canlandırıcı işler enerjinin azaldığı dönemlerde gerçekleştirilmelidir.
 Yorulduğunuzda ara verin. İdeal saatler 11.00 ve 16.00’dır.
 Aralar uzun sürerse güç kaybeder, kısa tutulursa dinlenemezsiniz.
 Aklınızda bulunsun, kahvaltı öncesi bir-iki saat çok değerlidir.

Yüksek Performans Gösterdiğiniz Zamanı
En İyi Şekilde Kullanın!

 Günün her saatinde aynı performansı gösteremeyiz. Öncelikle horoz mu, baykuş mu olduğunuzu tespit edin.
 Yüksek performans saatlerinizde daha çok iş çıkartabilirsiniz.
 Zihinsel ve fiziksel yorgunluk arasında ilişki bulunmaktadır. Bütün gün zihinsel faaliyet gösterenler akşamları beyinleri üzerinde baskı oluşturmayan faaliyetleri tercih ederler.
 Bütün gün bedensel olarak çalışanlar, akşamları yorulan kaslarını çalıştırmak yerine zihinsel faaliyetleri tercih ederler.




Yaratıcı Olmak

Yaratıcılığı zorlayamazsınız. Karmaşık bir soruna çözüm bulamadıysanız, konuyu dinlendirin. Bilinçaltınız çalışsın.
Yaratıcı Olma Süreci


Hazırlık: Veri toplama, analiz etme, çözüm seçeneklerini araştırma

Kuluçka: Bilinçaltında analiz, sentez ve değerlenderme. Sorunu parçalara ayırıp yeniden bileşimler kurma.

Işığın Yanması: ‘Euraka’ anı. Bilinç üstüne çözümün çıkması. Genelde problemi düşünmezken gerçekleşir.

Doğrulama: Yeni fikrin test edilerek değerlendirilmesi









Hiç yorum yok: