SEKRETERLİKTE TOPLANTI VE SEYAHAT ORGANİZASYONLARI
SEYAHAT ÖNCESİ YAPILACAK HAZIRLIKLAR
|
![]()
Yöneticinin
ilk kez seyahat ettiği bir ülke ise, bağlı bulunduğu GSM şebekesinden mobil
telefon kullanımı hakkında bilgi alınmalı ve yöneticiye bu bilgi
aktarılmalıdır.
Yönetici
asistanı tüm seyahat bilgilerinin detayları bulunan bir seyahat çizelgesi
hazırlayarak yöneticisine vermeli ve 1 kopya da kendinde bulundurmalıdır.
Meteoroloji
Genel Müdürlüğünden seyahat süresi içerisindeki hava durumu öğrenilerek
yöneticiye mutlaka önceden bilgi verilmelidir.
Yöneticisinin
hangi tarihler arasında seyahatte olacağının kurum içine dahili bir yazışma
ile bildirilmesi
Seyahatte
süresince iş görüşmesi yapacağı kişi veya kurumlara uçuş bilgilerini ve
kalacağı otelin bilgisinin gönderilmesi
Yöneticiden
seyahate çıkmadan once kendisinin bulunmadığı günlerde yapılmasını istediği
işler sorulmalı ve not alınmalıdır.
|
PASAPORT ÇEŞİTLERİ
|
![]()
Pasaport kanunda belirtilen yetkili makamlarca verilen ve
hamiline bir ülkenin milli hudutlarından diğerlerine geçmesini sağlayan
belgedir.
- Umuma
Mahsus Pasaport (Lacivert kaplı normal vatandaşların kullandığı pasaport)
- Diplomatik
Pasaport (Kırmızı kaplı Cumhurbaşkanı, Başbakan, TBMM Bakanlarının kullandığı
pasaport)
- Hususi
Damgalı Pasaport (Yeşil kaplı Devlet dairesinde 1.2.3. derecedeki memurların
kullandığı pasaportlar)
Yeşil
Pasaport'lara ABD, Bulgaristan, İngiltere, İspanya, İsveç, Kanada, Portekiz,
Rusya, Yunanistan haricinde vize istenmemektedir.
- Hizmet
Damgalı Pasaportlar (Gri kaplı öğretmen, doktor, subay vb görevlilere verilen
pasaport),
- Yabancılara
ait pasaportlar (Lacivert kaplı Dışişleri Bakanlığının onayı ile Türkiye de 3
ila 6 ay arasında kalma hakkına sahip olan kişilere verilen pasaport),
PASAPORTUN
GEÇERLİ OLMASI İÇİN GEREKEN ÖZELLİKLER
-
Pasaport’un sahibi tarafından mutlaka imzalanmış olması
-
Pasaportun en az altı ay geçerlilik süresi olması
-
Dışişleri Bakanlığı’nın konsolosluklara gönderdiği genelge ile pasaportların
yalnız vizeler yazan bölümüne vize basılmaktadır. Döviz ve gümrük kayıtları ve açıklamalar
yazan bölümlere vize basılmamaktadır.Vize sayfaları dolu pasaportların
yenilenmesi gerekmektedir.
|
SEYAHAT VE ULAŞIM
|
Sekreter,
yöneticilerinin yurtiçi ve yurtdışı seyahat rezervasyonlarını düzenlemek,
gerek gidiş-geliş gerekse otellerde kalma durumlarını, tarih ve saatleri
isabetli, doğru ve eksiksiz bir şekilde ayarlamak, seyahat programının
aksamadan işlerliğini sağlamak gibi önemli işlerini yürütmekle görevlidir.
Bu işler için mutlaka
planlı çalışmalı ve aşağıdaki hususlara dikkat etmelidir;
- Seyahate gidecek olan kişilerin isimleri
- Nereye gidileceği ve hangi araçla seyahat
edileceği
- Seyahatin kaç gün süreceği
- Gidilecek yerde görüşülecek şahısların isimleri
- Gidilecek yerin adresi, telefon numarası ve
gerekli diğer bilgiler
- Giderken götürülecek şahsi eşyalar
- Yurtdışı seyahati ise; pasaport, döviz işlemleri
vs.
Bu plan hazırlandıktan
sonra detaylar geliştirilir;
- Seyahat acentasıyla görüşmeler yapılıp,
gidiş-geliş biletlerinin ayarlanması - Gerekli kişilere haber verilip, randevu saatlerinin bildirilmesi
- Gidilecek seyahat vasıtasının kalkış-varış
saatlerini kaydeder, unutulma olmaması için ilgililere gerekli
hatırlatmaları yapar
- Görüşülecek kişileri, görüşme yerlerini,
saatlerini belirler
- Aldığı tüm bilgileri, yaptığı planı düzgün bir
şekilde kağıt üzerinde gösterir (tape eder), çoğaltarak birini kendi alır,
diğerlerini ilgili kişilere dağıtır.
Seyahat programı
düzenleyecek sekreterin elinin altında bulunması gerekli şeyleri şöyle
sıralayabiliriz;
Havayolları,
demiryolları yıllık programlarını içeren kitapçık veya broşürleri,
havayolları, demiryolları, otobüs işletmelerinin telefon, fax numaraları,
çeşitli telefon rehberleri, .eşitli yurtiçi ve dünya haritaları, döviz
kurlarını belirleyen günlük veriler, banka hesap numaraları, seyahat acentaları
adres ve telefon numaraları vb.
|
Toplantı Organizasyonu
|
![]()
Sekreter bir toplantıyı organize ederken
yönetimin beş temel fonksiyonunu uygulamalıdır. Bu şekilde hazırlanan
bir toplantıda hata yapma olasılığı en aza iner.
TOPLANTIYI PLANLAMA
1.
Toplantının yapılacağı yer, tarih, saat olarak saptanması
2.
Başka toplantılarla çakışmamasına dikkat edilmesi
3.
Toplantıya davet edilecek kişilerin belirlenmesi
4.
Toplantıya katılacak kişilere haber verilmesi (yazılı davetiye, ilan tahtası,
mektup, telefon, e-mail vs.)
5.
Gündemin hazırlanması
Bir sekreter, toplantıdan önce
görüşülecek gündemi hazırlamalıdır. Gündemde gün, yer ve saati
belirlemek şarttır. Öncelikle eski toplantıların gündemleri
incelenmeli, çözümlenmemiş bir maddenin olup olmadığı kontrol edilmeli varsa
yeni gündeme eklenmelidir.
Gündemin bir kopyası ilgililere
gönderilmeli ayrıca toplantı sırasında birer nüsha da her katılımcının önünde
olmalıdır. Gündem yazılırken sağ marj biraz geniş bırakılmalıdır,
toplantı sırasında katılımcılar her maddenin yanına not alabilirler.
TOPLANTIYI ÖRGÜTLEME
1.
Toplantı yerinin hazırlanması
2.
Masa ve koltuk düzeninin ayarlanması
3.
Katılımcıların isim kartlarının oturma şekline göre yerleştirilmesi
4.
Gerekli olan araç-gereç temini (kırtasiye malzemeleri, tepegöz, video, küllük
vs.)
5.
Gündem maddeleri ile ilgili raporlar, belgeler, grafikler vs. hazırlanması
6.
İkram edilecek yiyecek ve içeceklerin hazırlanması (Misafirperverlik,
güleryüz, hoş karşılama ve konuklara yapılan ikram onlara verilen değeri
gösterir).
7.
Havalandırma, ısıtma, aydınlatma işlemlerinin yeterli düzeyde olmasını
sağlama
TOPLANTIYI YÜRÜTME
1.
Resepsiyona toplantı hakkında bilgi verme
2.
Gelebilecek ziyaretçiler ve telefonlar için önlem alma
3.
Toplantı odasına önemli olmadıkça hiçbir telefonun bağlanmaması
4.
Toplantıya şehir dışından katılacak olanlar için ulaşım ve otel
rezervasyonlarını ayarlama
5.
Çıkabilecek ekstra istekler için önlemler alma, hizmetlilere direktifler verme
6.
Gerekli hatırlatmaları ve uyarıları zamanında yapma
TOPLANTI KOORDİNASYONUNU SAĞLAMA
1.
Birbiriyle ilgili kişilerin yan yana oturması
2.
Araç-gerecin kim tarafından kullanılacağının belirlenmesi
3.
Dinlenme aralarının belirlenmesi ve ikram düzeni
4.
Gerekebilecek fotokopi, telefon vs. hizmetlerinin sağlanması
5.
Eğer varsa, basına duyurulacak konularla ilgili hazırlık
6.
Dikte alma ve not tutma
Dikte “yazdırma, yazdırılan şey”
demektir. Sekreterin iyi dikte alabilmesi için geniş bir kelime haznesi
olmalı, türkçede ve uluslararası alanda kullanılan kısaltmaları da bilmesi
gereklidir.
Toplantılarda raportör yoksa sekreter
dikte alır, bunları düzenleyerek toplantı tutanağının hazırlığını
yapar. Toplantıda sekretere direk olarak birşey söylenmez, oturum
esnasında katılımcıların konuşmaları belli bir system içinde ele alınmalıdır,
her söylenen değil sadece önemli noktalar kaydedilmelidir. Daha sonra
kendi gözlemlerine dayanarak yazıyı gereken forma sokmalıdır.
TOPLANTININ KONTROL EDİLMESİ
1.
En az 15 dakika önce toplantı yerinde bulunma
2.
Yapılan planın işleyip işlemediğini denetleme
3.
Eksik veya yanlış bir durum varsa, acilen tedariki ya da düzeltilmesi
4.
Toplantı tutanağının son şekli için;
Toplantı yapan grubun ismi
Toplantı yeri, günü ve saati
Katılımcıların isim listesi
Daha önceki toplantı tutanaklarına,
(varsa) ilave ve düzeltmelerin yapılması
Bitirilmiş işler ve bunlara getirilen
çözümler
Yeni konular ve verilen kararlar
Gelecek toplantının tarihi ve yeri
Toplantıya son verilmesi ve toplantının
bitiş zamanı
Tutanakta gerekli düzeltmelerin yapılarak
ilgili kişilere ve kuruluşlara dağıtılması
TOPLANTI SONRASINDA YAPILACAK
İŞLER
Toplantı salonuna götürülen tüm
dökümanların büroya geri getirildiğinden emin olmak
Toplantı salonuna getirilen tüm araç
gerecin yerlerine gönderimini sağlamak
Toplantıda kullanılan tüm yazışmaları
dosyalamak
Bir sonraki toplantı tarihini ajandasına
ve ilgililere bildirmek
|
TOPLANTILARIN ÖNEMİ VE ÇEŞİTLERİ
|
Modern iş yaşamının önemli bir bölümünü
toplantılar kaplar. İşletmenin önemli
kararlar alması, yaptıkları çalışmaların değerlendirilmesi, çeşitli konularda
verime ve çözüme yönelik bilgi ve görüş alışverişinde bulunulması, planlama
yapılması gibi konular için gereklidir.
-
Yönetim kurulu
toplantıları
-
Müdürlerin,
şeflerin katıldığı periyodik toplantılar
-
Müşterilerin
katılımıyla yapılan toplantılar olarak sınıflandırılırlar
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder