SAVOY OTEL SEMİNER NOTLARI
(23 OCAK 2000)
SEKRETERLİK
1.
Kendini yenilemek,
Stres, makyaj ve bilgi, Yıpratıcı
bir meslek,
Mücadele,
Giyim.
Bugün
ne öğrendiniz?
Bunu
eve gidince kendinize sorun.
Ne
kadar para kazandınız?
* Makyaj
* Giyim
* Bilgi
Hayatınızın
haritasını gözden geçirin:
Planlı
ve disiplinli çalışmak demek, herşeyden önce günün planını düzenli yapmak.
Sekreterin günlük düzeni içerisinde kendilerine ayırması gereken zaman kısıtlı
ve alabildiğince özveri isteyen bir bölümü oluşturur.
Sekreterin
giyimi kendine yakışan ve doğal güzelliğini ortaya çıkartan sade kıyafetler
olmalı.
Kendine
güven duyduğu ve mesleğini layıkı ile yaptığı zaman onu kimse yıpratamaz. Bu
insan mücadele etmeli, istek ve çaba harcamalı.
Olumlu
düşünün. Mutlaka başarılı olacağım derseniz, bunu yüreğinize korsanız mutlaka
olursunuz.
Sekreterlikte
mantık ve düşünme ön planda, pratik zeka, el becerileri, dinleme ve uygulama
öncelik kazanıyor.
*
Hayatımızın haritasını gözden geçirelim?
*
Yöneticinin eli, kulağı, gözü yardımcıları?
Organizasyon
becerileri, çevre tanıma ve kişilerle diyalog kurarak bilgi alma becerisine
sahip olmalı.
İşe
nasıl başlayabilirsiniz?
"Ben
yönetici sekreterim. Firmaların tüm sekreterlerini tanırım. İletişimi iyi
kurarım. Profesyonelim. İstanbul'u iyi bilirim. Çevrem çok geniş. Çok iyi
telefona bakarım. Erken gelirim geç giderim. Benden memnun kalırsanız süremi
uzatır ve devamlı sizinle çalışırım" diye işe başlayabilirsiniz.
Sekreterlik
yıpratmaz. Teknolojiyi kullanmak için geçerlidir. İçimizdeki karamsarlığı
içerimizden atabiliyorsak hep ileriye gitme şansımız var.
Eğer
bu meslekte yükselmek istiyorsak bilginin peşine düşeceğiz. Sürekli kendimizi
geliştireceğiz.
Sekreterlik;
sabır, azim, dikkat, saygı gerektiren bir meslektir. Bir profesyonel sekreterin
bilgisini sürekli artırması gerekiyor. O çelik bilgileri yapınıza
yerleştirdikten sonra siz dağı bile devirebilirsiniz. Spor yapın, kitap okuyun,
ses tonunuza dikkat edin, geziniz, kendinizle uğraşınız. Hayat diplomasını
kazanınız, bilginizi artırınız. Sürekli okumanız, sürekli araştırma yapmanız
gerekiyor. Yönetici sekreterin ve profesyonel bir sekreterin saati yoktur.
Sekreterliğin
Türkiye'deki yeri nedir ve neydi?
Kendinizi
profesyonelce hazırlayın. Ufku geniş olan bir insanın yanında çalışmak size çok
şeyler kazandıracaktır.
Bir
sekreter; denetleyen, yönetim bilgisi olan, her şeyi bilen, büro işlerinin
düzgün yapılmasını sağlayan, yöneticisinin adına kurum içi-kurum dışı işlerini
ayarlayan kişidir.
1-
Organize olma yeteneği olmalı,
2-
Yönetime her konuda katkıda bulunmalı,
3-
Liderlik yönü olmalı,
4-
Beşeri ilişkilerini geliştirmek, okumak, firmanızı çok iyi tanımak ve çok iyi temsil etmek zorundasınız.
5-
Yönetimin bilgi ve becerilerini kendinizde toplamalısınız.
Bir Sekreterin Üç Yönü:
1- Fiziki
Kavram: Giyim, makyaj, saç.
2- İnsanlarla
Diyalog: Halkla İlişkiler, diyalog.
3- Mesleki
Bilgiler: Araştırma, seminer, okuma, çevre.
Sekreterler
inisiyatifinizi zamanında kullanın. Bağımsız olun. İnsanlarla fazla ilişkiye girmeyin,
dostluklar kurmayın. Sizin enerjiniz sabahtan akşama kadar aynı olmalı. Bazı
sekreterler öğleden sonra dökülmüş oluyor. Sizdeki enerjiyi eşit derecede
tüketmelisiniz. Davranışlarda ölçüler
olmalı. Bunları kaçırırsanız olmaz. Genel kültür çok önemli. Gerçek okuyan,
araştıran ve kendi fikirlerini ortaya çıkaranlardan olun. Emanet bilgilerle
tartışılmaz.
İnsan
ilişkilerinde ve serviste canlı olmalısınız. Bakımlılık, zeka sizden
fışkırıyor. Türkiye'deki nimetleri iyi kullanmalıyız. Zamanı boşa harcamayın ve
ben bunu bileceğim deyin. Tasarruf kişiliğinizde olmalıdır. Harita bilginiz
olmalı. Haritayı kullanmak ta bir sanattır. Otelleri tanımak ta bir sanattır.
Restorantları, şirketler misafir ağırladığı zaman sekreterler restoranları
tanımalı ve önceden bilgi almalı.
Uçak
biletleri nasıl alınır?
Yönetici Sekreterler ve Asistanlar Agresif İnsanları
Tanımak:
İnsanları
tanımak. İnsan nedir bu insanların yapısı neden bozuluyor? İnsan ruhu bambaşka
birşeydir. İnsan nimetini maalesef bizler kullanamıyoruz. En güvenilir
insanları sürekli tanıyın.
Asistan sekreterlerinin İşini Sevmesini Öğrenmesi:
Siz
işinizi severseniz para da kazanmış olursunuz. İşin hakkını verin, ardından
para mutlaka gelecektir. Elinizden geldiği kadar görevinizi en iyi şekilde yapın.
Bu emekler mutlaka size geri dönecektir. Para kazanmak için çalışıyorsak,
işimize ciddi sarılmamız gerekiyor. İşini seven işine aşık olana, birgün o iş
ona gülecektir. O işyerine duyacağınız
alışkanlık çok önemli. İşinizle bol plan yapın, bol hayal kurun. Yapmak için
teşebbüs etmeniz önemli. İş hayatında çaba olmazsa bereket olmaz (Kapıyı
çalmayınca kapı açılmaz, Hz. İsa).
İşin
olumlu ve olumsuz yanlarını düşünmemiz lazım. Sorunlarla başetmek lazım.
Sekreter olarak kalbinizi yüreğinizi işinize verin. Başarı sizin beyninizde,
yüreğinizde.
Sekreterin Yöneticisine Sunduğu Konular:
1-
Bana benden ne beklediğinizi söyleyin.
2-
Bana birşeyler yapmak için fırsat verin.
3-
İhtiyacım olduğunda bana rehberlik yapar mısınız?
4-
Sürekli bana iş verir misiniz?
5-
Nasıl çalıştığım konusunda beni bilgilendirin.
6-
Başarılarıma bağlı olarak beni ödüllendirin. İnşallah başarılı olurum da beni ödüllendirebilirsiniz.
Onu
şaşırtın ki hamle yapacaksınız.
Kurumlarda Çalışanları İş Ahlakına Aykırı Davranışa İten Ortam
Nedenlerinden En Önemlileri Nelerdir?
Denetim
eksikliği, organizasyon bozukluğu, disiplinsizlik.
Mutluluk
için mutlu olma, hoşgörülü olmanın yolları.
Yaprağın
kımıldayışından bile zevk alabilirsiniz o zaman mutlu olursunuz.
Sekreterler
Güçlükleri Düşünmeyin, Bugünü Düşünün.
Gerçek
insanı büyüten gündür. Eğer başarıyı, bilgiyi stoklarsanız parayı
toplarsınız. Günü iyi değerlendirmek
lazım. Eğer kendinizi düşünüyorsanız mutluluğa önem verin. Bugün bugündür deyip
bazı bilgileri atın. Endişe normal birşey değildir.
İnsan
hasta, karamsar ve endişeli gibi düşünürse hastalık sizin içinizde olur. Sizde
o hayatın karartan bir gölge gibi üzerinize düşmesin. Her bir acının sonu
mutluluktur. Sabır et. Ama mutlaka tatlıyı bulacaksın. Günün nimetlerini alın.
Hayalleriniz hedefleriniz olsun. Gün size sırtını dönmesin. Aylık planları
yapın, hazırlıklı olun ve günlük yaşayın. Yaşadıklarınızdana sonra günü
yakalamış olacaksınız.
Sekreterler Yükümlülük Alın:
Hayat
parlayan taşkın bir mizahtır. Bir insanın içi çökerse hiçbirşey yapamaz. Amaç:
iİnsanlar kendilerini amatörce çalışıp profesyonelce hazırlarsa acaip bir
atak yapar. Gönülsüzlük, uyuşukluk hiç olmasın. Hareketli olursanız, her türlü
imkanlar size hareket kazandıracak. Sürekli hareketle vücudunuza canlılık
kazarsanız herşeyin üstesinden gelirsiniz.
Kalbinizi güneşe çevirin:
İnsana
güvenme ölür, duvara yaslanma yıkılır. Siz siz olun kendinizi çözdürtmeyin.
Kendiniz kale gibi olun, kazanın. Sizin cesaretiniz karşınızdaki insanları
eritmeli ve önünüz açılmalı, çözülmeyeceksiniz. Zor olmalısınız, herkes sizi
okumasın.
Sekreterler Hayatınızı Düzene Koyun:
Düzenli
yaşamak elimizde. Düzen demek mutluluk demektir, hayatı sevmek demektir,
insanlarla mücadele etmek demektir. Dağınık bir masa başarıyı göstermiyor. Gün
gelecek masalarda kağıt ve kalem olmayacak. Bilgisayar hayatına alışmamız için
çok düzenli olmalıyız. Alışkanlığımızın ne kadar iyi olup olmadığını
tartışalım. İyi alışkanlık mı kötü alışkanlık mı kendimize soralım.
Sekreterler kafanızı, zekanızı işinize verin:
Kafanız
işinizde yoksa bazı işler kendinize zor gelir. Panik ve sıkma, kendinizi
batırma demektir. İşimizi kafamıza vermemişsek başarılı oluruz.
1-
İşinizi sevmelisiniz.
2-
Neşeli olmalısınız. İşinize espri katarsanız işinizi sarılarak yaparsanız iş
size kolay gelir. Hayatı ve işi sevdiğiniz zaman eve gitmek istemeyeceksiniz.
Bir insan işine konsantre olduğu sürece, insanlarla iyi iletişim kurduğu
sürece, düşüncesini, yaratıcı özelliğini kullandığı müddetçe, iyi dinlediği
müddetçe kendisini sorunluluk sahibi, iş bitiren ve sorumlu gördüğü biçimde,
bağlı bir insan olarak gördüğümüz biçimde mutlu ve başarılı olursunuz.
Severek,
inanarak yapılan hiç bir iş unutulmaz.
SAVOY OTEL SEMİNER NOTLARI
(30 OCAK 2000)
Bir sekreterin elinin altında olması gerekenler:
1- En
önemli evraklar:
2-
Adres ve telefon fihristi: Özel, kurum.
3-
Tüm çalışanların listesi ve telefonu olmalı.
4-
Görevleri, isim ve ünvanları yazılmalı.
5-
Şirketimizin faaliyeti hakkında bilgi.
6-
Şirket sahipleri hakkında bilgi.
7-
Harita.
8-
Deyimler kitabı mutlaka bulunmalı.
9-
Sözlük.
Gemiyi
lütfen terketmeyin.
Sabırlı
olun, güvenilir olun.
Sekreterler Şirketinizi İyi Tanıyın:
1-
Geçmişini iyi bilmeniz lazım. Tanıyın ki hata yapmayın.
2-
Şirketinizin kuralları, prensipleri nelerdir, nelere sadıktır, bunu öğrenin.
3-
Dağıtım kanallarını çok iyi bilmek lazım.
4-
Şirketiniz ne satıyorsa:
fiyat listesi, toptan, perakende vb. gibi listeleri bilmeniz
lazım.
Şirketinizde yardıma ihtiyaç
duyduğunuzda, sıkıştığınızda bilgi alabileceğiniz, danışacağınız kişi.
Sekreterin
Güne Başlarken Plan Programı:
Güne
başlarken,
-Posta
-Ajanda Kayıt,
-Dosyalama,
-Ziyaretçiler,
- Telefon.
Güne
başlarken işe erken gidin. Siz siz olun düzenli ve sistemli olun. Erken gelen
hiç sorun yaratmayan biri olmalısınız.
Sekreterlerini
yöneticiler şu anda verimli bir biçimde çalıştıramıyorlar.
Gönderilecek
posta var mı? faks çekilecek mi? O gün
yöneticinizi ziyaret edecek kişiler var mı? Ajandaya bakmamız lazım. Ajanda ile
sekreter yapışmalı. Randevuları güzel sıraya koyup gelen insanları tanımamız
lazım.
Evrakları
mantıklı bir şekilde sıraya koymalıyız. Gelen ve giden evraklar tek bir
dosyalama sistemidir.
Akşamdan
bugünün işlerini bitirip yarın yapılacak işleri planlayın. Bugünün işini bugün
bitirin.
İş
gününe hazır olun:
Telefonla
aramak ve telefona cevap vermek - canlı olarak cevap vermek- lazım. Gelen
ziyaretçilerin önceden bilinmesi lazımdır. Gelen faks ve giden faksların
bilinmesi gerekir. Kayıtları tutun ve söyleyiniz. Arayanların listesini
biliniz.
Gelen
telefonları sağlıklı yazar ve yerine ulaştırır, gözden geçirirseniz daha iyi
olur.
"Başarılı Sekreterlerin
Sırları" kitabı.
Bir Sekreterin Dış Görünüşü ve
Davranışları:
İlk
izlenim çok önemli. Bir sekreter pratik
ve cesur olmalı. Fırsatları ve günü iyi değerlendirmemiz lazım. Her türlü
aksesuarı kullanmasını bilmeliyiz. Emniyet alın ama ihmal etmeyin. Gelen, gidene karşı çok nazik davranışlar olmalı.
Sizin ruh haliniz önemli. O gün kendinizi çok kötü hissediyorsanız izin
isteyin. Davranış ve nezaket kuralları çok önemlidir.
Yetişmiş
sekreterler için bu mesleğin önemi büyüktür.
Beceri,
bilgi, akıl zeka içinizde. Sadece bunu uygulamaya geçirirmeniz gerekiyor.
Zamanınızın bedelini alın ve birikim yapın. Hayatınızın diplomasını kazanmak
istiyorsanız 100 milyona 10 milyonu
yatırım yapın. Başarıyı yakalayan insanlar vardır. Torpile yer yok.
Becerilerinizi ortaya çıkartın ve kendinize yatırım yapın. Ses tonu, giyim, iş
bilgisi sizin yatırımınızdır.
Yönetici Sekreterler ve Asistanlar İçin
Başarının Anahtarı:
-
Olumlu tutum: Olumlu
düşünmek,
-
Kuvvetli disiplin: Tuttuğunu
koparan bir bayansa bu kız cin gibidir işini iyi yapar sorumluluk iyi yapar.
İnsanlara kuvvetli olduğunuzu hissettirirseniz insanlar o
sorumluluğu size verirler. Kuvvetli
disiplininizi, yaratıcılığınızı ispat etmeniz gerekiyor.
-
İnsan İlişkileri: Şirketlerde
bayanlar birbirlerini çekemiyorlar. Siz daha candan ve yürekten verici davranın.
Onun gururuna dokunmayın.
-
Ayrıntılara Dikkat: Ayrıntılara
dikkat edilmesi gerekiyor. Çay servisi sonrası biten
fincanlar hemen masadan alınmalı. Emniyet ve ayrıntılar
çok önemli. Sekreterin herşeyi cımbız gibi ayırması gerekiyor. Biz
düşünmeden herşeyin önümüze gelmesini istiyoruz.
Sekreterin ayrıntılara dikkat etmesi gerekir.
Yönetici Sekreterinde Olması
Gerekenler:
Bir
sekreter hoşgörülü olmak durumunda. İyimser olun. Umutlarınızı yıkmayın umutla
bakın. Yarına umutla başlayın. Mantığınızı devreye sokun. Dedikodu yapan bir
insan olmamalısınız. Soğukkanlı olun, açık fikirli olun. Başkalarının
fikirlerine saygı duyun. Sizin güçlü olmanız gerekir. Güleryüzlülüğünüz
sermayeniz olmalı. Çevrenizdeki kişileri şaşırtmalı. Bir insan kendinden emin
olduğu zaman, gülme ve ses tonu taktiktir. Bunları kullanacaksınız. (Her insan zengin olmak, mutlu ve huzurlu
olmak ister). Farklı düşünün, sempatik olun. Herkesle sempatik olun. Sevgiye koşun.
Sempatik ve ağır başlı olmak gerekir.
Ses tonu, anlayış, bilgi ve görgü çok önemli. Güzel ahlak, kibar, ciddi,
sorumluluk, düzenli olmalı, zevk sahibi olmalı, yaratıcı olmalı ve iyi bir
insan olmalı.
Siz
kendinizi yönetin. Herşeyden birşey toplayın. Başarılı olacaksan git, başarılı
olan insanlara soru sor? Nereden kazık yemiş, nasıl mutlu olmuşlar?
Soru
sormasını bilirseniz içinden isteklerinizi alırsınız, gerisini çöpe atarsınız.
Gözlerinizi açın hayata güzel bakmaya çalışın. Mükemmeli var, iyisi var, kötüsü
var. Çevrenizde başarılı, başarısız ve kazık yemiş insanları dinleyin.
Ben
sekretersem sekreterlik rolünü iyi bilmeliyim, ezberlemeliyim. Kesin kararlı
olun ve birine bağlı olduğunuzu kabul edin. Ben bu insanın eliyim, kulağıyım
diye düşünün.
Yöneticinin eli ve ayağı olmak demek?
Ben
sekretersem, sekreterlik rolünü iyi bilmeliyim, ezberlemeliyim.
Sekreter,
yöneticiyi taşıyan insan demektir. Bu çok ağır bir yüktür. Kesin kararlı olun
ve birine bağlı olduğunuzu kabul edin. Ben bu insanın eliyim, kulağıyım diye
düşünün.
1.) Bir Sekreterin Günlük Yaptığı İşler
Nelerdir?
1-
Bir sekreter işe erken saatte gelmeli.
2-
Günlük programını önceden çıkarmış olmalı.
3-
Önce gelen posta ve faksla ilgilenmeli.
4-
İşleri acil ve acil olmayanları önem sırasına göre
planlayabilmeli.
2.) Bir Sekreter Nelere Dikkat Etmeli?
1-
Sekreter giyimine dikkat etmeli.
2-
Ajandasında, tüm işlerin yapılışı hakkında bilgi sahibi olmalı.
Sekreterin Görevleri Nelerdir?
1.) Mesleğe İlişkin Görevler:
Dil
yarası verem yarasından kötüdür. Siz kendinizden emin olduğunuzda kimse sizi
yaralayamaz. Ben bugün erken gittim mi? Görevimi iyi yaptım mı? İşimi iyi mi
düşündüm? Bugün ben neler yaptım, neler ettim?
Mesleki
bilgi, mesleğini ihmal etmediği sürece işinde başarıyı hakeden kişi başarılara
açıktır. En iyi arkadaş kendinizdir, kendinizle barışık olmalısınız. İşten
korkmayın, İş verildikçe, sorumluluk aldıkça, kendinizi tartmanız lazım. Önemli
olan farklı bir insan olmak önemli. Yazı yazmak bir sanat ama onu hatasız
yazmak gerekir. İmla kurallarına dikkat etmek gerekir. Bilgiyi iyi kullanmak
gerekir. Dosyaların ismini takip etmek gerekir. Önemli olan göze hitap etmeli.
Evrakların
kalitesini göre dosya olması lazım.
Gelen
mektuplara aniden cevap vermek önemlidir. Toplantılar ve konferanslara önem
verilmeli.
2.) İletişime İlişkin Görevler:
Telefonu;
biz akıllı olursak dünyaları fethedebiliriz. İyi duymamız lazım. İletişim
kurmamız lazım. İyi duymak, sıcağı sıcağına not almak lazımdır. Amirinizle ilgili ilişkilerinizi çok iyi
ayarlamalısınız. Zamanı iyi kullanın. Konuşmalarınıza, gidişatınıza,
yürüyüşünüze kadar çok şey önemli. Bu iletişimde bunlara önem verdiğiniz sürece
itibarınız artar. Yöneticinin duyamadığını, göremediğini söylemelisiniz. Onun
eli ve kulağı olmalısınız.
3.) Yönetime İlişkin Görevler:
Yönetim
planlama yapar. İşbirliği, donatım ve kontrol.
İşveren
planı oturttu mu? başarılı oldu mu? ona
bakmalısınız. Ekibini kurdu mu? ona bakmalısınız. Sizin başarılı olduğunuzu
bilen biri olmalı ki size referans olsun. Haber, reklam ve duyuru yapsın. Bir
konu üzerinde hamle yaptığınız konular olursa o
yazınızı bir takım insanlar yapar ve uyarsa sizler de mutlu olursunuz.
Tamamlayıcı Görevler: Makyajı
asla ihmal etmeyiniz.
Sekreterler
Hayatınızı Düzene Koyun:
Düzenli
yaşamak elimizde. Düzen demek mutluluk demektir, hayatı sevmek demektir.
İnsanlarla mücadele etmek demektir. Dağınık bir masa başarıyı göstermiyor. Gün
gelecek masalarda kağıt ve kalem bile olmayacak. Bilgisayar hayatına alışmamız
için çok düzenli olmalıyız. Alışkanlıklarımızın ne kadar iyi olup olmadığını
tartışmalıyız. İyi alışkanlık mı kötü alışkanlık mı? kendimize sormalıyız.
Sekreterler
kafanızı, zekanızı işinize verin:
Kafanız
işinizde yoksa, bazı işler kendinize zor gelir. Panik ve sıkılma kendinizi
bastırma demektir. İşimizi kafamıza vermemiş ve kafamızın içinde başka bir
şeyler varsa nasıl başarılı oluruz?
- İşinizi
sevmelisiniz.
- Neşeli olmasınız.
İşinize espri katarsanız, işinize sarılarak yaparsanız, yaptığınız iş size
kolay gelir. Hayatı ve işinizi sevdiğiniz zaman eve gitmek bile
istemeyeceksiniz. Bir insan işine konsantre olduğu sürece, insanlarla iyi
iletişim kurduğu, düşüncesini, yaratıcı özelliğini kullandığı müddetçe,
iyi dinlediği müddetçe, kendisini sorumluluk sahibi, işbitiren, sorumlu
gördüğü biçimde, bağlı bir insan olarak gördüğümüz biçimde mutlu ve
başarılı olursunuz. Severek, inanarak yapılan hiçbir iş unutulmaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder